سفرنامه قشم

By مریم عرشی

فوریه 24, 2008

Category: Uncategorized

41 Comments »


طلوع آفتاب در کنار خلیج فارس واقعا حال میده . اما اگه دستت خشک بشه بلکه یک پرنده از خواب بیدار بشه و بیاد از جلو دوربین پرواز کنه اصلا حال نمیده.

 

اینکه بدونی مردمانی در زمانهای دور از این محل(غارهای خربس) بعنوان یک نیایش گاه میترایی استفاده می کردند واقعا لذت بخشه . اما اینکه وقتی می خوای عکس بگیری یهو یه مینی بوس توریست بیاد خیلی لذت بخش نیست.

 گرفتن عکس از پرنده ها در حال پرواز همیشه خیلی منو خوشحال می کنه اما وقتی دیر به لنج می رسم و مجبور میشم از روی دست ادمها جا برای خودم باز کنم و کلی هم غر و لند بشنوم خیلی خوشحال نمیشم.

دیدن این قسمت یعنی دره ستارگان واقعا آدم رو شگفت زده می کنه و خداییش هیچی هم باعث حال گیری نشد.

 

وقتی آدم میره بالای قلعه پرتغالیها و از لابلای خرابیهای بجا مانده از اون به حرکت کشتیها در زیر نخل نگاه می کنه و خودش رو جای نگهبانان اون زمان می گذاره کمی هم حس غیرت بهش دست میده که این پرتغالیها توی آبهای ما بدنبال چه بودند هم حس دلتنگی و…… از همه مهمتر حس آفتاب زدگی …….

عکاسی از جنگل حرا و درختان بینظیرش با ریشه هایی که آب رو تصفیه می کنند هم خیلی لذت داره . البته اگر موقعی که داری عکس می گیری همسر محترم دائما به دلیل مردم آزاری ( شما بخونید شیطنت)  از اینور قایق بره اونور قایق و هی دست بلرزه لذت آدم صد برابر میشه. بقول همسر ، چوب شوهر گله هرکی نخوره خله .

پ.ن ۱ : این سفر یکی از بهترین سفرهایی بود که رفتم. قشم جزیره بینهایت زیباییست با مردمانی دوست داشتنی . اگر نرفتید حتما برید. جزیره هنگام هم رفتیم که  که بدلایل متعددی از جمله تنبلی عکسهایش را بعدا می گذارم

پ.ن ۲: الان حدود دو هفتست می خواهم این پست را تهیه کنم اما به همون دلیل بالا نشد ، آخرش هم اونجوری از آب درنیومد که دلم می خواست.

 پ.ن ۳ : تازگیهای فیلم کانادایی نیترو رو دیدم . فیلم عجیبیه . نمی تونم بگم خوبه یا بد ، اما به نظرم عجیبه و ارزش یکبار دیدنو داره.

41 Responses to “سفرنامه قشم”

  1. سلام.چی شده همه رفتن قشم ! خبری بوده ؟عکسها که بسیار زیبا و انتخاب مناسب است . نوشته ها هم که باحالن . ایشالا خوش هم گذشته باشه . ممنون از آپدیت .

  2. خیلی دوست دارم برم این دره ستارگان رو ببینم!میگین خیلی قشنگه!اولین عکست خیلی قشنگه!!!!

  3. سلامفقط مي تونم بگم خوشبحالتون

  4. خسته نباشيد.عكس‌ها بسيار زيبا از كار دراومدند، علي‌رغم چوب همسر!!خوش به حال‌تون.من يكي از عكس جنگل حرا خوشم اومد و يكي هم از عكس اول، اونجا هم شيطنت‌هاي همسرجان باعث فلو شدن مرغ دريايي (جاناتان) شده؟ يا سرعت رو كم گذاشتين؟ ترسيدي نور كافي نباشه؟ اوممممممم… شايد هم چاره‌اي نبوده، دياف رو چند بود؟ اينا رو واسه يادگرفتن خودم مي‌پرسما البته اگه سرّي نيست. —–سلام ممنون از نظر. دلیل فلو شدن اینه که لنز من دیاف حداقل اش 5.6 است و برای جلوگیری از تاریکی بیش از حد مجبور بودم سرعت رو خیلی بالا نبرم . در نتیجه این پرنده فلو شد . البته نمی خواستم با ایزو بالا هم عکس بگیرم و در اخر اینکه همه این دلایل به آماتور بودن بنده هم بر میگرده.

  5. عکسهای قشنگی هستن منم می خواستم دلیل فلو شدن رو بپرسم گفتم سرعت رو باید زیادتر میکردین دیدم یکی از ارشها پرسیده.فکر میکنم بهترین قسمت سفر هم چوب همسر باشه

  6. عکس های بسیار زیبایی است. چه تصادفی! اعتراف می کنم که هیچ هماهنگی با سایر دوستان در سفر به قشم نداشتم! باید یک بار دیگر بروم.

  7. قشم واقعآ جاي قشنگيه…

  8. سلامسفر نامه رو زیبا نوشتیدو زیباست عکس های شمامنم آپم

  9. سلام دوست گرامی,همه چیز از عکس ها گرفته تا نوشته ها عالیست. دره ستاره ها عجب ابهتی دارد.بدرود.

  10. سلام، اون متن یه چک نویس بود چون فکر میکردم توی وبلاگم نمایش داده نمیشه پستش کردم ولی خب شد دیگه…عکسها هم زیبان … کپی طبیعت! راستی کپی رایت نداره؟

  11. سلامنشاالله که خوش گذشته من یه جنوبیم ولی هنوز قشم و بندر عباس نرفتم ولی با این عکسای قشنگ شما اونجا هم رفتمعکس اولخیلی قشنگه

  12. ممنون از نظرت.قشم خیلی خوشگله.من چند ماه پیش قشم بودم.هنوز عکسامو نذاشتم.

  13. سلام وبلاگ خیلی زیبایی دارید اگر قرصت کردید به من هم سر بزنیدفکر میکنم نقاط مشترکی داریم در ضمن اگر بازم فرصت کردید دوست دارم نظرتون رو بدونم

  14. مرسي كه اومدي بهم سر زدياميدوارم بازم از اين كارا بكنيالبته كامل نظرت رو برام نگفتي با اين حال مرسي بازم سر بزن

  15. جانم! قشم با مردمانی دوست داشتنی!!!شما رابطتون چی بود اونوقتاما واقعا که قشم جای با صفاییبه هرکس که میخواد بره کیش ولی اهل طبیعته پیشنهاد می کنم بره قشم!البته همسفر خوب هم بی تاثیر نیستما که همسفر خوب داشتیم شما رو نمیدونم …

  16. جالب و زیبا بود. همین..

  17. عکس اول واقعا زیباست…ممنون

  18. زندگی کنار خلیج فارس حال میده اما… اما بی خیال امیدوارم بهتون خوش گذشته باشه …باز هم جنوب بیاین

  19. سلامخوش به حالتون عجب جای با حالیهعکساتون هم خیلی قشنگه به ما هم سر بزنیدخوشحال میشم

  20. سلامواقعا عکس های زیبایی شده..موفق باشی و سر بلند….و ….بروزم

  21. سلامعکسهای قشنگی داری. چرا تو فتوبلاگ aminus3.com نمیای؟

  22. مجموعه عکس زیبایی شده قلم شما هم در نگار ش سفرنامه زیبا بود از عکس غروب و ژرنده خیلی خوشم اومد مرسی

  23. سلامبابا ناشکری نکن با این عکسای قشنگی که گرفتیاز بس گریه و زاری کردی اسم این سفرنامه را باید میذاشتی مصیبت نامهشوخی کردمدستتون درد نکنهما رو با خودتون تو این سرزمین قشنگ همسفر کردیدسپاس

  24. امسال عید می خوام برم قشم… عکساتو که دیدم خیلی مشتاق شدم زودتر برم!

  25. سلامبهترین فصل برای رفتن به قشمعکسهای خوبی شدن

  26. سلام!توی پ.ن 2 نوشتی که اونجوری که دلم می خواست از آب درنیومد….نمی دونم دیگه چه توفعی از یه پست یا بهتره بگم سفرنامه میشه داشتکامل ، زیبا ، گویا ، شاد ، با عکسهایی که تمام خصوصیات نوشته ها رو داشتن و علاوه بر اون آدم رو با خودشون راهی می کردن…عالی بود واقعا» و بی تعارف لذا بردم :)تا بعد…

  27. (( لذت )) درسته !

  28. ممنون!عکسای قشنگی بودن در ضمن!

  29. گزارش جالبی بود. چرا وبلاگ شما در بخش «وبلاگ های دوستان» نوشته 61 روز ژیش به روز شده. واسه همین من نمی تونم به موقع وبلاگ شما رو ببینم. بارها این مشکل رو از آقای شیرازی مدیر بلاگفا پرسیدم ولی متاسفانه جواب نداد. وبلاگ شما مشکل داره. امیدوارم درست شه تا من بتونم به موقع وبلاگ شما رو ببینم

  30. گرگ بودن احساس خوبیه…بهتره یه بار امتحانش کنی….

  31. سلامچقدر من بيام و بنويسم : مثل هميشه عالي بود ؟عالي بود عكسها…

  32. این سفر نامه آخرش کار خودش رو کردقشم که پرید … ما رو راهی کیش کرد

  33. Great series of photos, well done

  34. بالاخره لینکت دادم…..آپ هم کردم….

  35. وقت آن رسيده كه نمايندگاني از نوع خودتان را به مجلس بفرستيدتا به شما بدهكار باشند نه به ديگران

  36. من اصلا امیدوارم نیستم! زمان خاتمی همه امیدوار بودند ولی الان که همه دستچین شدند و اصلا کسی نیست که بخواد کاری کنه

  37. یه چند تا کار جدید گذاشتم …خوشحال می شم ببینید…

  38. سلام …عکسای فوق العاده ای گرفتید …واقعا …با اجازه تون به شما لینک می دم …به من هم سر بزنید

  39. مرا سفر به کجا می برد …عکس ها قشنگ بودنمن دیر اومدم ؟ نه ؟

پاسخی بگذارید

