سفرنامه تایلند – قسمت سوم

By مریم عرشی

فوریه 22, 2009

Category: Uncategorized

22 Comments »


در این قسمت کمی به زندگی عادی مردم تایلند می پردازیم ، البته آنچه که ما دیدیم که الان فهمیدم هم خیلی کم دیدیم هم من خیلی کم عکس گرفتم.

آنچه در بالا می بینید یکی از رایج ترین وسایل نقلیه در بانکوک برای توریست ها است بنام توک توک که اکثرا صاحبانش بسیار فقیر هستند ( اصولا بیشتر مردم تایلند بسیار فقیر هستند) و سر کرایه باید حسابی باهاشون چونه زد ، ظرفیت هم از دو نفر تا هر آنچه خودتان تحمل کنید ، وسیله ای بسیار نا امن اما در عین حال بسیار  هیجان انگیزناک ، یه پا شهربازیه برای خودش ، باور کنید . در عین حال الودگی صوتی اش هم در حد خداست ، تقریبا از صدای گازش تا مقصد گوشتان کمی ناشنوایی می گیرد . اما حال میده . راستی اکثر وسایل نقیله در بانکوک گازسوز هستند.

ادامه مطلب یادتون نره

در این قسمت کمی به زندگی عادی مردم
تایلند می پردازیم ، البته آنچه که ما دیدیم که الان فهمیدم هم خیلی کم
دیدیم هم من خیلی کم عکس گرفتم.

آنچه در بالا می بینید یکی از رایج ترین
وسایل نقلیه در بانکوک برای توریست ها است بنام توک توک که اکثرا صاحبانش
بسیار فقیر هستند ( اصولا بیشتر مردم تایلند بسیار فقیر هستند) و سر کرایه
باید حسابی باهاشون چونه زد ، ظرفیت هم از دو نفر تا هر آنچه خودتان تحمل
کنید ، وسیله ای بسیار نا امن اما در عین حال بسیار  هیجان انگیزناک ، یه
پا شهربازیه برای خودش ، باور کنید . در عین حال الودگی صوتی اش هم در حد
خداست ، تقریبا از صدای گازش تا مقصد گوشتان کمی ناشنوایی می گیرد . اما
حال میده . راستی اکثر وسایل نقیله در بانکوک گازسوز هستند.

در تمام خیابانهای بانکوک شما شاهد اینگونه مغازه های فسقل هستید که انواع و اقسام چیزها رو می فروشند ، من که هرچیو تست کردم (بغیر بلال)متاسفانه باب میلم نبود ، آقای همسر هم حتی المکان با سرعت تمام از جلو اینها می گذشتند و حتی نفس هم نمی کشیدند ، البته خداییش هم بوی بعضی ادویه هاشون غیر قابل تحمل بود.از جمله کشفیات ما این بود که تایلندی ها عاشق غذاهای آبکی بدبو هستند 🙂

میوه فروشی هم هیچ جا ندیدیم فقط در گاری بدین صورت میوه فروش می رفت ، همانطور که مشاهده می کنید ، انار دونه ای بیست بات یا به عبارتی 600 تومان خودمان . من یه دونه خریدم اما ناجوانمردانه گم شد و نفهمیدم چه مزه ای است ، اما ذرت پخته شان را تست نمودیم شاهکار بود، خیلی خوشمزه بود ، خیلی خیلی زیاد.

22 Responses to “سفرنامه تایلند – قسمت سوم”

  1. جالب بود. یه نصفه سفری رفتیم 🙂

  2. عکس ها برای من باز نشد…

  3. سلامممنون از تصاویر و قسمت سومخیلی استفاده کردمموفق و سربلند باشی.

  4. سلام مریم خانومی گل،خوبی عزیزم؟چقدر بامزه بود.. هم اون وسیله نقلیه با اون اسم بانمکش.. هم اغذیه عجیب و غریبشون و هم این اناراشون. انارها شبیه انار روستاهای اطراف شیرازه، انار ترش و شیرین و خوشمزه ای هست اونی که من خوردم. اما چقدر گرون بوده! بریم خدا رو شکر کنیم که هنوز می تونیم انار رو دونه ای 200 – 300 تومان بخوریم! والله!!!!عکسات هم که مثل همیشه محشر بود!!!مرسی خانومی.. (راستی به خاطر کامنتای پرمهرت هم خیلی ممنونم عزیزم، تو خیلی مهربونی. شاد باشی گلم)

  5. تجربه جالبيه..حسابي بهتون خوش گذشته

  6. خوش سفر باشین… من اون ماشینرو یه بار دیدم،البته تو فیلم! با نظرت راجب صداش موافقم! از آدمی تایلندی هم عکس داری؟!!!

  7. خوب با این چیزایی که شما نوشتید حالا دیگه مام تایلند رفتیم !

  8. عکسام که سفرمونو کامل تر کرد !

  9. خیلی تمیز و براق است. خوش رنگ و لعاب هم که هست. ممنون از به اشتراک گذاشتن این عکس ها.

  10. سلام از سفر نامتون نوشتید نمی دونم اگر پول موجود بود من هم می رفتم چون به قول شما بسیار هیجان انگیزناک و …. هست موفق باشد بدرود

  11. گازشو !!! من نفهمیدم اون کیسه نایلون به چه درد میخوره ؟

  12. سلام مریم خانومی،مرسی از کامنت پرمحبتت… ممنونم ازت و خوشحالم که دوست عزیزی مثل تو دارم.همیشه شاد و تندرست باشی، در کنار عزیزانت.

  13. بالاخره تونستم عکساتو ببینم…تایلندم خوب جاییه ما خبر نداشتیم….

  14. راستی خبر نگار مجهول الحال فیلتر شد…

  15. سلام عکسا رو می تونم ببینم خیلی خوشحالم فیلترم شدم ولی باز یه جای دیگه رو راه انداختم. سر بزن خوشحال میشم.

  16. سلامبه نسبت قیمتا خوب بودهیکم لحن بیان شما در سفرنامه نویسی ادبی تر از متون معمول شده./شاد باشید

  17. سلام مریم عزیزم،ممنونم به خاطر کامنتت و به خاطر مهرت… خیلی خیلی به من لطف داری. خوبی از توست که منو خوب می بینی عزیزم. من بی صبرانه منتظر عکسای قشنگت هستم خانومی….شاد باشی.

  18. این که شما عکس گرفتین لیموزینه برای اونا آدم با سفر به همچین کشورهایی قدر زندگی خودشو میدونه!راجب غذاهای آبکی بد بو هم واقعا حق دارین، اکثر آسیایی های اون محدوده غذاشون اینجوریه و برای ما غیر قابل تحمل!! (همکارای فیلپیپینی من بعضی وقتا که غذا میارن،^$،%×^)(%×)$،×^$#،^$#% )منتظر عکس از جاهای خوبشم هستیم!

  19. سلام بچه ها من خیلی تنهام دنبال یه دختر خوب برای دوستی می گردم باهام تماس بگیرید.09374283495

  20. سلامخسته نباشید اگه وبلاگتون سفرنامه هست احسنت ولی اگه فتوبلاگ …..توضیح عکس چیه منزلت وجایگاه عکاسی بالاتر از …………………….احترام مخاطیبین هم مهمه ارزوی موفقیت

  21. ممنون از گزارش زیباتون. فقط حیف خیلی خلاصه بود. توک توک هم خیلی عالی بود موفق و شاد باشید.

پاسخی بگذارید

